fredag, oktober 10, 2008

Siste puslespillbrikke

Snart får jeg på plass den siste puslespillbrikken for NLMs arbeid her i Vest-Afrikaregionen. Og som det ble påpekt – det er den mest vesentlige brikken av alle.

Saken er den at jeg lørdag morgen setter kursen mot gamlefeltet Touba, sammen med stedlig representant Knut Heng. Det blir aller første gang jeg få komme til de gamle misjonsstasjonene der vi begynte arbeidet vårt i 1984, men ikke har hatt misjonærer siden den første evakueringen i 2002. Jeg skal få bli kjent med Touba, Ouaninou, Koonan, Dioman…

For Knut blir det også den første turen tilbake til gamle trakter etter at de i hui og hast måtte evakuere for 6 år siden.

Egentlig skulle vi reist fredag, men en kraftig forkjølelse på undertegnede har gjort at vi utsetter en dag. Returen blir onsdag eller torsdag neste uke.

Flott om du er med og be for turen, helsa og møte med de små kristenflokkene i Touba. Vi vil også prøve å få til et møte med en kommersiell lokalradio i Man, i håp om at vi på sikt kan få kjøpe sendetid for radioprogrammene våre hos dem. Be gjerne også om at dette må legge seg godt til rette.

Jostein

2 kommentarer:

Anonym sa...

Og så får eg kanskje legge til at de gjerne kan be for oss to jentene som skal vere igjen her i Abidjan. Heldigvis blir Jon Ivar her dei dagane, så vi blir ikkje aleine dersom noko skulle skje. Be også om at eg må tore å køyre aleine her i byen, eg har litt for mykje sperre på køyring her i Afrika...

Anonym sa...

Fint å lese at NLM-misjonærer er på vei inn i "gamle" områder i Elfenbenskysten. Som tidligere medarbeider i NLM's misjonssekretariat er det kjente stedsnavn som nevnes. Kan huske vi koblet opp en bærbar PC mot satellittelefon slik at de kunne bruke denne for å sende mail fra Elfenbensskysten. Selv satt jeg på plenen nedenfor Fjellhaug og testet ut dette med å send mail til hovedkontoret. Alt måtte jo fungere før vi sendte dette til Afrika. For deg som lurer på hvor lenge dette er siden, så er det bare 10 år. Som du skjønner så ble det en og annen teknisk utfordring i en tid der ingen hadde hørt om NLM IKT. Lykke til alle 3 - både i "bushen" og i "storbyen"