torsdag, juni 14, 2007

Babyshower


En "anglofon" tradisjon for en kommende mamma er at en blir gjort stas på med en "babyshower", en liten fest der en samler venninner og feirer en kommende verdensborger - og mammaen selvsagt. Leng fra Australia arrangerte en slik fest for meg i går. Overraskende og utrolig koselig. Vi var ni jenter som spiste snacks, fikk høre fødselshistorier fra de som hadde født, som trente på skifting av bleier (i blinde), babybæring (skal jo til Afrika må vite). Og så ble jeg "dusjet" med gaver:søte små sokker og bodyer,kosedyr og febertermometer.

Jeg har ikke handlet inn en ting til babyen enda (bortsett fra noen bodyer) siden vi ikke hadde fått det med hjem til Norge i bil, heller ikke har jeg snakket med så mange om graviditet og forberedt meg som jeg nok hadde gjort i Norge (jordmor, svangerskapskurs, snakke med andre gravide etc), Derfor kjentes det utrolig fint å kunne fokusere en kveld på baby og det som kommer sammen med mange damer. For nå nærmer det seg virkelig. Bare syv uker igjen til termin nå...


Tiffany (USA) og Leng (Australia)

Gabriela (Sveits), Charlene (New Zealand), Valerie (USA) og Gunhild


2 kommentarer:

Anonym sa...

For en koselig tradisjon egentlig... Det er en sann velsignelse med de her små...og et like stort under hver gang det kommer et nytt vidunderlig lite menneske til verden.....

Lykke til med baby og alt det andre.

Trude B Lien

Elisabeth og Jostein Sæth sa...

Kjære Trude !

Det er så koselig å få kommentar fra deg ! Kjekt å se bilder på face book av dine nydelige barn. Rart hvor annerledes livet er i forhold til når vi bodde på Sylte
Ja, det er virkelig et mirakel det å få barn. Vi gleder oss veldig. Nå er det bare fem uker igjen, og vi skal få handle inn litt til babyen, men satser på å låne det meste siden vi jo er på vei ut i verden…

Elisabeth