søndag, oktober 05, 2008

Myggen gleder en misjonær i Afrika

Vanligvis skyr vi myggen her i Afrika. Vi ligger under myggnetting og smører på oss myggolje. Vi tenner myggspiral og vi spiser malariatabletter.

Men i dag ønsket jeg Myggen hjertelig velkommen. Ja det var stort å ta del i Myggens herjinger.

Jeg snakker selvsagt om Erik ”Myggen” Myklands comeback. For deg som ikke skjønner et kvekk; bær over med meg.

Det er nemlig stort for en som fikk oppleve Myggen og Start i glansdagene på 90-tallet, da klubben nedsablet både Rosenborg og Viking og spilte en form for fotball som begeistret land og strand.

I dag gjorde Myggen comeback på Start, 12 år etter sist han spilte for laget. Riktignok i en førstedivisjonskamp mot Sandnes Ulf. Likevel.

Det var en stor opplevelse å bivåne den aldrende, lille Myggen entre Sør Arena i en kamp der Start vant 5-1, og Myggen nok bidro mest som en motivator for medspillere og publikum. Selv om pasningsfoten ser ut til å være intakt.

Vel – det ble litt smak av gammel storhetstid for meg i ettermiddag. For denne kampen fikk jeg faktisk med meg også her i Abidjan. Den første kampen jeg har sett på nett her i Afrika. Og selv om det ikke er helt topp kvalitet så er det nok til å glede en Start-patriot i utlendighet.

Så jeg får takke teknologien, TV2 og CI Telecom for at de gjorde det mulig. Og min gamle student-kompis Are Heiseldal som kommenterte kampen.

Jostein

3 kommentarer:

Anonym sa...

Javel, broder!! Så gøy at du fikk sett hele kampen på nett!! Det var jo veldig bra de vant da!! Var hos Sigrun i går og ho skulle selvfølgelig se kampen live!! Godt å høre at det går bra med dere i Abidjan. Vi må skype snart!! Tirsdag skal jeg i begravelse til onkel Sven. Snakkes! Klem fra storesøster!!

Bente sa...

Åh, det varmet mitt hjerte å se at dette betydde mye for deg også! Her på Sørlandet har det vært skikkelig Myggen feber, og jeg har solgt masse drakter med nummer 7 på i to dager nå:) Og for en kamp det ble!! En vanvittig stemning, og gøy med så mye folk i en kamp mot et "kjedelig" Adecco lag! Og nå er jo i tillegg opprykket så godt som sikret, to poeng på de siste kampene bør vi da klare;)Klem fra en lykkelig lillesøster!

Anonym sa...

Ha ha. Artig. Hadde jeg visst at kampen nådde så langt så skulle jeg nesten lagt inn en hilsen. Beklager at jeg bommet på navnet på Ulfs målscorer, men det tok vel ikke du så tungt, du som pleide å se kampene på tekst-tv :)

Hilsen studentkompisen