lørdag, januar 13, 2007

Vitnesbyrd

Det å høre andre menneskers vitnesbyrd er noe som alltid rører meg veldig sterkt. Det er et bevis på hva Gud gjør i menneskers liv, også i dag.

I høst hadde vi en runde i klassen der alle kort fortalte om sin vei til kristen tro. Jeg ble noe overrasket da det viste seg at halvparten av klassen ikke hadde kristen bakgrunn. I en klasse på åtte personer der alle skal inn i en eller annen form for misjonstjeneste var det fire personer som hadde opplevd at noen andre mennesker hadde ført dem til Jesus. I seg selv et åpenbart bevis på at misjon fungerer og at det er viktig. Gud møter mennesker også i dag, og han kan bruke både deg og meg i denne sammenhengen.

Det faktum at mennesker som selv gjennom ”misjon” har fått møte Jesus, nå språkutdanner seg for å reise til andre kulturer for å bringe budskapet videre, ble sterkt for meg der og da. Og det er blitt en inspirasjon for meg.

Blant de i klassen som har gjort mest inntrykk er en britisk kvinne i 50-årene. Ut fra det lille hun sa i klassen skjønte jeg at hun hadde en helt spesiell livshistorie. Hun var her bare i 2 måneder før jul, og nå er hun på vei til Afrika for å arbeide blant spedalske i Kongo.

Da vi tok farvel med henne før jul, og ønsket henne Guds velsignelse, sa hun: ”Dere har ikke hørt halvparten av historien min enda.”

Hjemme i julen søkte jeg etter bloggen hennes på nettet, for å finne ut mer. Den fant jeg ikke, men jeg fant vitnesbyrdet hennes på en annen nettside. Og det var sterk lesning.

Har du tid, vil jeg anbefale deg å lese vitnesbyrdet her.

Håper dette kan være med og inspirere deg helt i starten av et nytt år. Veien til tjeneste kan være kronglete. Livet kan være vanskelig og uforståelig. Men Guds plan står ved lag. Og Han vil bruke både deg og meg.

Jostein

Ingen kommentarer: