mandag, desember 03, 2007

Hjelp i huset

Etter kort tid i Mali forstår eg kvifor misjonærar har hushjelp… Eg har hatt litt bismak rundt det å ansette nokon som skal vere ”tjenar” for deg, men hadde jo landa på at det sikkert var lurt å ha hushjelp, sjølv om eg i dei 15 åra det har gått sidan eg flytta heimanfrå har klart meg heilt sjølv … Men etter to veker var huset så skittent av støv, at eg brukte (som eg skreiv i ein annan blogpost) evigheter på å vaske eit stovegolv, og all ledig tid eg har hatt heime har eg brukt til å rydde, vaske klede for hand (viss vi ikkje har reist til gjestehuset i byen for å leige vaskemaskina der), vaske opp, etc.etc.

Ting er mykje meir tungvindt her. Vi har ein varmtvannstank på badet vårt (eitt av tre – kva ein no skal med så mange bad), så eg har valget mellom å gå i dusjen og hente vatn til oppvask, eller sette på vannkokaren. Støvet legg seg over alt, og berre få timer etter førre gang ein vaska over eit bord, er det like skittent igjen. Kjøper ein grønnsaker, skal dei klorast og vaskast med filtrert vatn, og vatnet skal gjennom eit filter – som også skal vaskast og kokast innimellom.
Så i går kom Juliette. Det var godt. Ho vaska golv og styrte på i heile går, og i dag har ho vaska klede. Varma vatn i ei stor gryte, og vaska med fire baljer, og hengt opp på taket…

Ei ganske stor utfordring er at ho ikkje snakker fransk – i alle fall ikkje mykje - og eg kan ikkje Bambara. Så det blir mykje kroppsspråk, leiting i bambaraordbok, og nok en del dobbelkommunikasjon. Men allereie har eg plukka opp eit og anna Bambarauttrykk--- nød lærer naken kvinne å spinne heiter det. Så i dette tilfellet må eg berre få opp farta for å lære bambara…
Elisabeth

Ellers heilt nytt av dagen:
Simone Amalie har for første gong truffe barnepika si, Madeleine. Og det verkar som om dei har fått ein god start:


Dei skal tilbringe mange timar saman eit par dagar i veka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det tar på med de praktiske gjøremålene i Afrika! Selv om det er uvant for en som er vokst opp i sosialdemokratiske Norge, så kan en jo se på det slik; at en gir et menneske muligheten til å brødfø familien sin! Da jeg var i Bangladesh finansierte jeg skolegang til to jenter, hus til en familie og bidro til fremtidig pensjon til en kar, ved at han fikk lov til å lage mat til meg, vaske klær og slikt.. Alternativet hans hadde gjerne ikke vært så lystig...

Anonym sa...

Så skjønn lille Simone er!! Ser ut som ho trives!! Sikkert godt med hjelp! Virker helt håpløst å gjøre reint med alt støvet! Jeg som syns det er mye støv her, men jeg kan nok ikke klage!! Håper dere har det bra alle tre og er friske!! Vi har stort sett vært friske i høst og er takknemlig for det. Nå går vi en koselig men travel førjulstid i møte. I morgen er det julefest på sfo og så er det korøvelse for Tonje. De skal også synge på gamlehjemmet! Snøen har ikke vist seg hos oss enda! Ønsker dere alt godt! En ekstra klem til min kjære niese fra tante Elisabeth.

Bente sa...

Hehe...snakk om at Simone ser ut til å være fornøyd med tilværelsen ;)

Anonym sa...

Ho såg jo kjempefornøgd ut!!:)