mandag, mai 07, 2007

Kameler i joggeruten

Den vanligvis så fredelige joggeruten min i parken her i Massy var delvis okkupert i dag. Av et dyresirkus.

Og midt på joggestien min måtte jeg snirkle meg forbi denne Watusi-kuen (heter visst det):


Og to kameler:


De hadde tatt seg til rette og beitet rett der jeg pleier å løpe. En av kamelene gikk sågar fritt sammen med to hester. Det gjorde heldigvis ikke den afrikanske Watusi-kuen (som sikkert er mye snillere enn den ser ut til). Må innrømme at jeg snek meg forsiktig forbi dem i håp om ikke å terge noen. Vet ikke helt hvordan en gretten kamel oppfører seg.

Dette blir sikkert dagligdags kost i Bamako.

Jostein

3 kommentarer:

Stavtjørn Alpin sa...

Hehe. Håper du hadde på deg Camelback'en din:)

Anonym sa...

Burde vel hatt på meg den ja ;-) Eller kanskje ikke? Mulig det hadde vært fare for at jeg hadde fått en på "pukkelen" av kamelene da, med beskyldninger om trakasserende oppførsel ;-)

Spørs om ikke den skal få hvile til vi kommer til Sahara-varmen. Der vil den nok komme til nytte mer enn én gang...

Jostein

Stavtjørn Alpin sa...

Det er godt. Vi har forresten ikke somlet oss til å sende ned en burdagsgave til deg, men det får komme når dere kommer til Norge:)